Digitální distribuce hudby nabízí nové možnosti

11. září 2006 v 19:04 | Jay |  Hudba
Hudební průmysl upadá. Prodeje fyzických nosičů se propadají a s nimi i zisky gramofirem. To samé platí i pro taneční labely - vinyl teď už doopravdy začíná umírat. Ovšem ve statistikách vykukuje jako čert z krabičky nárůst prodeje empétrojek.

Podle čísel zveřejněných v Hospodářských novinách se digitální prodeje podílí šesti procenty na tržbách gramofonových firem (v Česku jsou to zatím pouhá 2%). Ovšem dynamika růstu digitálních prodejů je příznivá, na rozdíl od celkových tržeb gramofirem, které klesají a klesají. Celosvětově se počítá, že do pěti let by MP3 skladby měly tvořit čtvrtinu obratu.
Přestože do České republiky stahování MP3 ještě tak docela nedorazilo (rozjezd se očekává okolo roku 2010), není třeba si naříkat. Nikdy nebylo snadnější fungovat globálně.
Nikdy nebylo pro našince snadnější vydat track překračující hranice naší země. Příklad nejzářnější, No Money a jejich vynikající našláplé d'n'b pecky. Další, jako Lollita nebo Forbidden Society následují nebo následovat budou. Doufejme že se nějaké tracky prodají a česká elektronická hudba se stane českým vývozním artiklem, konkurujícím japonským automobilům;-)
Nikdy nebylo snadnější vést vlastní label. Odpadají náklady na výrobu fyzických nosičů (obzvlášť výroba dobře znějících DJ-friendly vinylů je nákladná). Odpadá dopravné. Do čeho je však třeba investovat pořádně, je marketing. Webové obchody jsou plné tracků z celého světa (v Televizních novinách na Nově by řekli, že praskají ve švech). Takže jestli o vás nebude nikdo vědět, můžete na beatportu viset třeba do haleluja.
Distribuovat váš label můžete buď sami (oslovovat jednotlivé shopy), nebo přes digitálního distributora (například Iris). Good Luck.
Nějaké další základní čtení je tady, tady nebo tady.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama